Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Alberg La Bastida. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Alberg La Bastida. Mostrar tots els missatges

EL GMV EN LA FIRA INTERNACIONAL DEL TURISME (FITUR)



El Grup Muntanya Valldigna amb l’ajuntament de Quatretonda, participaran en FITUR 2015 que es celebrarà del 28 de gener a l’1 de febrer. En esta ocasió es celebra la 35 edició de la Fira Internacional de Turisme FITUR2015, a Ifema, Madrid. La Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida estarà representada dintre del Patronat Provincial València Terra i Mar.

Durant la jornada del dijous, la Mancomunitat de Municipis realitzarà la presentació de la guia turística virtual, a les 18:00 h,en el Pavelló 7 estand 7B05, sala de Premsa A. Li adjuntem la programació de presentacions i els catàlegs de la província de València.

El GMValldigna i l’ajuntament porten a esta Fira Internacional els valors paisatgístic, monumentals, culturals i mediambientals del Paratge Natural de la Serra de Quatretonda i el sender homologat  PR-CV 172, donada la privilegiada situació del Refugi-Alberg de la Bastida, com a centre de l’organització d’activitats en el medi natural.




EL GRUP MUNTANYA VALLDIGNA CELEBRA EL CAP D'ANY A LA BASTIDA


Membres del Grup Muntanya Valldigna acompanyats de companys i companyes del País Valencià i de Catalunya han celebrat el Cap d'Any a l'Alberg La Bastida.



El divendres 30 de desembre, per la vesprada, arribaven a l'alberg companys i companyes de diferents entitats del muntanyisme del País Valencià i de Catalunya per a passar 2 nits a l'alberg. Per la nit es va fer una torrada de carn, seguida d'una tertúlia sobre el paratge Municipal de Quatretonda i les possibilitats de muntanyisme a la zona.



Dissabte es realitzà una excursió a Xàtiva on van poder conèixer de primera mà, part de la cultura, la història i la gastronomia de la zona. Van visitar el casc antic i el Castell de Xàtiva i després anaren a degustar a hora de dinar un plat tradicional d'arròs al forn, al Bar – Restaurant El Lleó. Per la vesprada tornaren al refugi per a preparar el sopar de Cap d'Any.




A la nit celebraren el cap d'any de forma tradicional, sense cap tipus d'aparell radiofònic ni televisiu. Quan va arribar l'hora de les campanades amb una cullera i un perol es va simular el toc de les campanes, amb la degustació del raïm per part d'uns o gallons de taronges per part d'altres, seguit de les felicitacions corresponents. La festa va continuar fins a la matinada, amb música tradicional, jocs i tertúlies diverses.



A l'endemà, a les 11h, es va realitzar una passejada on els muntanyencs van poder gaudir del patrimoni natural i cultural de la zona. A les 14:30 h arribaven a l'alberg i degustaven un bon plat de Cus-cus, per a després, tornar cap a casa amb la satisfacció d'haver passat un Cap d'Any especial i diferent amb companyia de companys i companyes del món del muntanyisme i d'altres en ple Paratge Natural, rodejats de muntanyes i paisatges sorprenents.




Xavi Català,



Grup muntanya Valldigna.