L'EQUIP DE CURSES PER MUNTANYA DEL GMVALLDIGNA COMENÇA LA TEMPORADA AMB L'ASCENSIÓ AL MONDÚBER.

L'equip de curses per muntanya del GMValldigna “Mancomunitat de la Valldigna”, comença la temporada de 2011 amb la participació de quatre dels seus membres en la X edició Cursa i Marxa de Quilòmetre Vertical del Mondúber. L'eixida des de Beniopa pel barranc en direcció a Marxuquera fins a l'encreuament amb l’urbanització Santa Marta, continuant l'ascensió per cresta sud-est del Mondúber de 834 m., este últim tram ha sigut espectacular tan per la seua pendent i la boira que ha acompanyat als corredors durant tota la cursa.

Els corredors que han participat són:
MARC BOSCH TALENS
JOSÉ ANTONIO CERDÁ LÉO,
TONI JUAN PETIT,
LUIS PASTOR LAPARRA

Els corredors del GMValldigna, estan preparant la temporada de carreres de la lliga de la Comunitat València, de la Federació d'Esports de Muntanya i d’Escalada de la C. V., que començarà el pròxim 30 de gener en la localitat de Torrent.

DESCRIPCIO DE LA RUTA, ASCENSIÓ AL MONDUBER DE BENIOPA.
L’Eixa de Beniopa pel barranc en direcció a Marxuquera fins a l'encreuament amb la urbanització Santa Marta. S'encreua i es continua pel barranc fins passat l'encreuament de la carretera del Racó de Bou (camí de Sanchís). Fins ací, hem transitat bé pel barranc, bé per sendes veïnes creuant la finca de la Baronessa i la carretera del Racó de Tomba davall la Penya Roja.
Continuant pel barranc i passat l'encreuament de la carretera del Racó del Bou i a uns quatre-cents metres barranc dalt, es pren una marcada senda a la dreta que ens trau del barranc i discorre entre pins, arribem a l'antiga pedrera de Marxuquera. La creuem i en direcció nord prenem una antiga pista que als pocs metres es transforma en una senda ascendent. Després de diverses corbes i descensos entrem en el Barranc dels Voltes, per una senda ben marcada i en part còmoda que discorre pel flanc esquerre del barranc, ascendirem fins al tossal de la Caldereta. D'ací, creuem el fons del barranc seguim per una senda recentment rehabilitada passant per la Font del Garrofer fins a aconseguir el tossal del Parpalló.
Des del dit tossal i en direcció nord-est, arribarem ràpidament al tossal de la Rafaela. Ací, comença l'última i més tècnica de les seccions de la ruta.
Ascendim per l'aresta sud-est de la piràmide somital del Monduber. Este tram és particularment espectacular per les vistes a l'est i sud de tota la comarca. Pròxim a la cim un flanqueig horitzontal ens conduïx a l'aresta nord-est. A pesar de mantindre un fort desnivell, la seua ascensió és còmoda i segura. Després d'aconseguir la cresta cimera, en pocs minuts arribarem a la cim del Monduber 834 metres.