PR-CV50 VOLTA AL TORO, SIMAT DE LA VALLDIGNA

Hem començat les activitats de senderisme, de la Mancomunitat de la Valldigna del mes d'octubre, este dissabte en fet una excursió molt tradicional de la Valldigna, la Serra del Toro i hem arribat fins al seu punt geodèsic del Mirador de 590 metres d'altitud..
PR-CV 50 VOLTA AL TORO SIMAT DE LA VALLDIGNA

Nom tradicional. SENDA DEL TORO.
Recorregut. 11.2 km.
Temps. 3 h 20’.
Dificultat. Mitjana.
Desnivell. Entre els 54m (Simat de la Valldigna) i els 590m (cim del Mirador).

Descripció de l’itinerari.

L’eixida comença a Simat de la Valldigna, en la Font Menor. Amb molta precaució, recorrem la carretera de Xàtiva (CV-600) uns 1.6 km. En un revolt molt pronunciat, hi ha un pi gran i allí arranca la senda. Pugem per un fort pendent, alleugerit per algun replanell, fins a arribar al primer encreuament, l’avenc del Toro (432 m.), quasi a tocar de la senda. Reprenem el sender principal i poc després fem cap al Pla del Toro. A mà esquerra hi ha l’encreuament que ens porta en 15 minuts a la Creueta a (D-2), anada i tornada.

Seguim la ruta per la senda principal fins al següent encreuament. D'ací en 20 minuts ens du al cim del Mirador, de 590 m (D-1), anada i tornada. Reprenem la senda avant, passem pel Pouet del Tio Pasqualo (541 m) i comencem el descens ja dins del terme municipal de Barx. La senda s'acaba en un camí de terra que, al seu torn, desemboca en un camí asfaltat (Camí de les Granges). En el nou encreuament, uns metres més avant (Camí dels Suros), trenquem a mà esquerra i fem cap a la font de la Puigmola.