EXCURSIÓ ESTE DISSABTE "Creueta del Toro-Mirador del Toro-Barranc de la Falaguera- Barranc de les Cases-Simat".

El Grup Muntanya Valldigna amb la col·laboració de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Simat te programada una activitat per aquest dissabte 15 de juny. Es tracta de recórrer dues sendes recuperades fa uns anys que ens donen noves perspectives del paisatge i nous coneixements de la història dels nostres avantpassats.

Ruta: Simat-Creueta del Toro-Mirador del Toro-Barranc de la Falaguera- Barranc de les Cases-Simat.

Dificultat: mitjana
Temps aproximat: 5 hores

L'eixida serà a les 8:00h del matí des de la plaça de l'Ajuntament de Simat cap a la muntanya de l'Om on els participants s'enfilaran cap a la Creueta del Toro per la cara dreta de la muntanya del Toro. Aquest sender nou ens dona una visió paisatgística de tota la Valldigna de gran bellesa i ens porta a l'encreuament amb la senda que puja des de la carretera del Pla de Corrals. Continuant la ruta arribem a la Creueta del Toro on s'esmorzarà. Després, seguirem cap al alMirador del Toro on podem trobar un punt geodèsic. Des d'aquest punt es poden veure unes vistes extraordinàries de la Valldigna i el poble de Barx. A continuació, anirem cap al Pou de Pascualo i baixarem pel Barranc de la Falaguera fins arribar al Càmping de la Falaguera on es farà una parada tècnica. De seguida, continuarem la marxa endinsant-nos pel Barranc de les Cases, antic Camí de Simat a Pinet amb molta història, que va ser utilitzat per la gent de Simat per a treballar en la producció de calç, i també, va servir per a comercialitzar amb el gel de les neveres de barx, entre altres coses. Aquest tram ens durà al Camí dels Brolls d'on es produeix el naixement del Riu Vaca que desemboca a la mar a Xeraco. Si seguim el camí arribarem a Simat on finalitza aquesta ruta de gran interès histórico-cultural i natural.

Des del Grup Muntanya Valldigna esperem que la gent gaudeixca de la marxa i respecte la natura.

mes informacio en:

Salutacions, Xavi.
GRUP MUNTANYA VALLDIGNA

*Per a realitzar activitats de muntanya o esportives amb el Grup Muntanya Valldigna, cal tenir la targeta federativa o una assegurança d'accidents equivalent. Qui no estiga assegurat haurà de pagar 2,5 euros en concepte d'assegurança d'accidents (Llei 2/2011, de 22 de març de la Generalitat, de l’Esport i l’Activitat Física de la Comunitat Valenciana). Podeu tramitar la vostra targeta federativa mitjançant el Grup Muntanya Valldigna.