CIRCULAR (SIMAT – TORO – BARRANC DE LES CASES - SIMAT)

El GMValldigna realitza amb èxit la ruta circular (Simat – Toro – Barranc de les Cases - Simat)

El passat dissabte, 10 de març el Grup Muntanya Valldigna amb la col·laboració de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Simat, va realitzar una volta circular: Simat – Toro – Barranc de les Cases – Simat. Es tractava de recórrer les sendes noves recuperades; la senda del Barranc de les Cases (2010-2011), i la resta de sendes recuperades l'estiu passat en els treballs de millora dels incendis de setembre de 2010, coordinats pel Grup Muntanya Valldigna.

Aquestes noves sendes ens ofereixen una nova visió de la Valldigna, amb noves perspectives de paisatge i nous coneixements de la història dels nostres avantpassats.

A les 8:00h del matí començava l'excursió programada des de la plaça de l'Ajuntament de Simat
cap a la muntanya de l'Om on els participants s'enfilaven cap a la Creueta del Toro pel sender nou que ix a la dreta de la muntanya del Toro. Aquest sender ens dóna una visió paisatgística de gran bellesa de tota la Valldigna i ens porta a l'encreuament amb la senda que puja des de la carretera del Pla de Corrals. Una vegada arribaren a l'encreuament continuaren la ruta i arribaren a la Creueta del Toro on s'esmorzà. Després, seguiren cap al Pou de Pasqualo i baixaren pel Barranc de la Falaguera fins arribar al Càmping de la Falaguera. Tot seguit, continuaren la marxa endinsant-se pel Barranc de les Cases, antic Camí de Simat a Pinet, utilitzat per la gent de Simat per a treballar en la producció de calç i que, també, va servir de lloc de pas estratègic per a comercialitzar amb el gel de les neveres de Barx, entre altres coses. A l'altura del primer forn de calç es desviaren cap a la Cova Patricio creuant el Barranc Fondo i seguiren per la falda del Toro amb vistes impressionants de Simat i el Monestir de Santa Maria de la Valldigna. I finalment, arribaven al punt de partida, la muntanya de l'Om.

Els participants van gaudir d'un dia especial, amb un oratge esplèndid, on van poder estar en contacte amb la natura, la cultura i la història del present i del passat de la Comarca “La Valldigna” i dels actes festius del Dia de la Valldigna.

Des del Grup Muntanya Valldigna volem fer extensible la nostra satisfacció per haver recuperat aquests senders, de gran rellevància històrica de la Valldigna. I, també, felicitar als nostres socis i col·laboradors per la feina feta: senyalització, coordinació, neteja de sendes, etc.