RUTA, TAVERNES FONT DE LA GRANATA, FONT DE LA SANGONERA, TAVERNES

Descripció de l’itinerari.

Agafem com a punt de partida el carrer de Gómez Ferrer. Pel canal de defensa, creuem el pont que puja al Club de Tenis la Valldigna. A mà dreta passem unes portes de ferro (si estan tancades crideu a l’ajuntament tel. 962824015 mòbil 650487836), continuem per un camí asfaltat entre bancals de tarongers. Seguim avant fins al peu de la muntanya. Allí agafem a l’esquerra la senda de muntanya, a l’esquerra per la Senda Travessera de Favara fins a aplegar a un collet, on continuarem a l’esquerra. Més avant, un nou encreuament ens indica que a mà dreta arranca la senda que recorre tota la vessant de la muntanya, abans d’arribar a la font de la Granata hi ha un desviament, a la dreta a la font de la Granata.
Tornem l'encreuament que ja hem passat i a la dreta puja un sender molt empinar i un fort pendent, fins arribar a la font de la Sangonera. Deixa’n darrere el encreuament del sender que va cap al Pic de la Ratlla, seguin uns metres i agafem el següent encreuament a l’esquerre, fins arribar a la pista forestal, que continuarem a la dreta, a pocs metres tenim que seguir a l’esquera, una mica mes avant, baixa la senda dels Amoladors, senda històrica que serpenteja per tot el Barranc de la Penya Roja. Quant arriben al encreuament del camí del Borregos seguim a l’esquerre fins arribar al canal de defensa, continuant per ell fins arribar al mateix lloc per on hem pujat.

Longitud. 11.9 km.
Desnivell positiu. 505 m
Desnivell negatiu. 482 m.
Temps aproximat. 3 h 30’.